fbpx

Jak přežít pokles trhu?

6 způsobů, jak zvládnout pokles trhu - to je to, co nejúspěšnější realitní makléři dělají.

Je třeba být upřímní, že pro realitní makléře není současná doba (2022-2023) nejjednodušší. Transakce na prodej se dramaticky snížily a ceny se pomalu snižují, ale mnoho prodávajících stále odmítá tuto skutečnost akceptovat. Možnost výrazného zlepšení situace je zatím vzdálená. Proto se klade otázka, jak se s tímto obdobím tržního propadu úspěšně vypořádat?

Je důležité si uvědomit, že realitní trh prošel posledními lety mimořádně výjimečným obdobím. Ceny nemovitostí rostly každým rokem dvouciferným tempem a kupující byli ochotni zaplatit nadhodnocenou cenu, aby získali svůj sen o vlastním domě. Nelze tedy posuzovat dnešní situaci na realitním trhu z pohledu posledních let, protože to nebyla běžná situace a pravděpodobně se k podobnému stavu trhu nedostaneme během několika let.

S ohledem na mé více než 20 leté  obchodní zkušenosti jsem se setkal s mnoha situacemi, bez ohledu na to, v jakém oboru působím. Mezi ně patřil i nedávný propad na českém realitním trhu v letech 2009 až 2011. Jak tato doba ovlivnila realitní trh a realitní makléře?

  • Během této doby došlo ke snížení počtu makléřů na trhu, jelikož mnoho z nich nebylo úspěšné a opustilo trh
  • Pozice velkých značek na trhu se výrazně posílila, protože v době nejistoty zajišťuje uznávaná značka klientům potřebnou důvěru
  • Rozdíl mezi výsledky úspěšných a průměrných makléřů se výrazně prohloubil
  • Ceny nemovitostí klesly, v některých lokalitách dokonce o 30 %

Myslím si, že se bude opakovat velmi podobný scénář i nyní. Úspěšné značky a makléři s vynikajícími výsledky nejspíše budou dále zvětšovat svůj náskok před konkurencí díky efektivním procesům, schopnosti větší investice do svého byznysu a inovacím v poskytovaných službách.

Co dělají nejlepší realitní makléři jinak?

Co a jak odlišuje jednotlivé makléře, jak se chovají na trhu ti njlepší? 

1. Sledují svá čísla

Nejlepší makléři a obchodníci mají vždy jasnou představu o počtu potřebných leadů pro jednu osobní schůzku s klientem a také o počtu schůzek potřebných k získání nemovitosti pro prodej. Jsou dobře obeznámeni s návratností svých investic do marketingu a mají přesnou představu o tom, kolik získají za každou investovanou korunu.

2. Investují část vydělaných peněz do svého byznysu

Je důležité, aby makléři a obchodníci investovali do svého byznysu, ať už jde o nové marketingové nástroje, technologie, personál (například přijímání asistentů) nebo vzdělávání. Investování do svého podnikání považuji za klíčové pro dosažení budoucího růstu.

Postarám se o vše kolem prodeje

Ušetřete svůj čas a nervy a svěřte prodej nemovitosti nám. Postaráme se o veškerou administrativu.

3. Vyznají se v trhu

Díky pečlivému sledování trhu mají přehled o každé nově nabízené nebo prodané nemovitosti. Navíc dokáží identifikovat aktuální nabídky na místním trhu a sledovat trend tohoto čísla. Tato znalost jim umožňuje poskytnout svým klientům cenné informace a přinést jim přidanou hodnotu.

4. Udržují kontakt s makléři pro širší možnosti obchodování

Místo toho, aby považovali ostatní úspěšné makléře za konkurenci, se na ně dívají jako na inspiraci. Spolupracují s nimi na společných obchodních případech a v případě, že se jedná o oblast, ve které nejsou experti, si navzájem předávají obchodní příležitosti.

5. Spolupracují s odborníky odborníky v oblastech, které je brzí

Elitní makléři vědí, že nemohou být vynikající ve všem a z toho důvodu mají kolem sebe tým lidí, kteří jim pomáhají v oblastech, ve kterých nejsou zcela zkušení. Tyto oblasti mohou zahrnovat marketingové specialisty, home stagingové profesionály nebo asistenty pro administrativní práci, jako je uzavírání transakcí a správa obchodní databáze. Pokud špičkový makléř vydělává ročně 2 miliony Kč, počítá s tím, že jeho hodinová mzda činí přibližně 1000 Kč. Proto je ochoten zaplatit někomu třeba 250 Kč za hodinu práce, aby mu pomohl. Tímto způsobem dokáže velmi efektivně rozvíjet svůj byznys.

6. Vyšší pracovní nasazení

Pracovní tempo top makléřů v určité fázi jejich kariéry se liší od většiny ostatních v oboru, i když to není populární fakt. Tato pravidla se vztahují na každé období, v době hospodářského růstu i recese. Krize představuje rychlou změnu prostředí, která rozdělí trh na dvě skupiny. Jedna skupina se dokáže adaptovat a vychází z krize silnější než předtím. Druhá skupina nevlastní tuto schopnost a kritizuje nové fungování byznysu, nicméně tato kritika není pro ně platná.

MICHAL BLÁHA   

Prodejte nemovitost se mnou i vy
Vydělám vám více peněz bez starostí

RE/MAX Horizont   

+420 731 098 231
www.blahareality.cz